söndag, juni 7

värsta lördagen på heeela veckan..

somnade vid 5 efter smögen och vaknade av klockan vid 8. världens ångest över att jag hade åtta arbetstimmar framför mig. det var precis lika jobbigt som det alltid är. jag fattar seriöst inte hur jag ska klara sommarn i det lilla diskrummet. men pengar är ju bra men vet inte om det är anledning nog för att jag ska orka. hoppas på ett bra schema iallfall. efter jag slutat så åkte jag direkt till stallet och fick allt gjort där. skyndade mig hem men fick sladd på grusvägen och hela moppen kom över mig. låg där i gruset en sekund men hoppa snabbt upp och tog upp moppen. har nog aldrig haft så ont sen förra gången jag lyckades med exakt samma sak. mopeden startade inte så stog där och kicka som en galning tills den brummaigång. åkte hemmåt och stor grät hela vägen hem. ibland gör man ju sånnt som man skrattar åt när man tänker tillbaka. kom hem gråtandes och tog av mig byxorna. great hela benen blodiga och arbågen, nacken och höftbenet ömma. kunde knappt gå så blev en hemma lördag för mig, inte så kul. fick tydligen blödning i vadmuskeln eller något. gud så ont och perfekt timing till balen.

söndag idag och lika ont som igår. men lyckades otroligt nog ta mig ner till ica. dock sakta. ville inte ta mopeden, vågar inte kolla på den. är rädd för hur den ska se ut. nackdelen med nya mopeder: ångesten man får dagen efter. solduch med tess och madde på torsdag iallafall och då kanske såren syns lite mindre. undra om det kommer att svida?

Inga kommentarer: